משתיק רעשים לבית

הרחוב יכול להיות מקום רועש למדי, ואנשים רבים מחפשים אחר דרכים שונות לבודד את הרעשים הללו מהבית שלהם. יש בתים שנמצאים ממש קרוב למוקדי רעש, למשל ליד כבישים מהירים או מתחת למסלול המראה של מטוסים, ויש בנייני דירות בהם הבידוד אינו מוצלח ושומעים את רעשי השכנים בצורה חזקה בתוך המבנה, וגם יש אנשים שרגישים מאוד לרעשים ומחפשים אחר שקט בתוך הבית שלהם. אז כיצד ניתן להשיג בידוד גבוה מרעשים אבל מבלי לשלם על כך הון תועפות? יש לנו כמה טיפים טובים עבורך. 

כל השיטות לבידוד רעשים בבית

יש כמה אפשרויות ליצירת בידוד מפני רעשי החוץ ולהשגת בידוד רעשים מקסימלי בתוך הבית. הדרך המוכרת ביותר לכולם היא בניית קיר גבס על גבי הקיר הקיים בבית, מדובר על אחת הדרכים הפשוטות ביותר להשיג בידוד נוסף, ולרוב תהיה תוצאה אסתטית גבוהה של הקיר. גלי הקול יעברו דרך הקיר ויבודדו אותו, כשבתוך הקיר עצמו נעשה שימוש בחומרים מבודדים על פי הצורך – למשל ספוג בידוד ייחודי. שיטה נוספת לבידוד היא בשימוש וילון אקוסטי, למעשה מדובר על קיר נוסף מבד עבה המותקן על גבי הקיר הקיים, ממש מהתקרה ועד הרצפה וכשבוחרים אותו ניתן לבחור גם דוגמאות שונות שיהפכו לפריט עיצובי בבית. 

לעיתים קרובות הבעיה של הבידוד לא נובעת מהקירות עצמם אלא מתריס גלילה ישן בו יש ארגז מיושן שגורם לרעשים מהרחוב לחדור פנימה לתוך הבית. לעיתים לא נשים לב לכך בשלב הראשון, בדרך כלל כי לא היו פעם רעשים כמו שיש היום, אך כאשר בתים ישנים עם תריסי גלילה נמצאים ליד אזורים רועשים, הדבר הופך למשמעותי מבחינת מטרד רעש. במקרים כאלו ניתן להלחים יריעות ביטומניות על גבי הארגז כדי להשיג ממנו את הבידוד המקסימלי. עוד שיטה שאמנם נראית מעט מיושנת אך היא בהחלט עובדת היא לאטום את המרפסת או לכל הפחות ליצור בה חציצה נוספת מהרחוב. ניתן לעשות זאת באמצעות סגירת מרפסת באמצעים שונים, למשל עם חלונות על מסילות אלומיניום או אפילו עם סוכך ואדניות גדולות שמהווים כולם גם פתרון אסתטי. 

כיצד לבחור שיטת בידוד ואיטום רעשים לבית ולתעשייה?

כאשר בוחרים שיטת בידוד ואיטום רעשים לבית יש לחשוב היטב על הצורך ועל התקציב, שכן שני אלו ישפיעו במידה רבה על הבחירה בשיטת האיטום. אם מדובר על צורך רב באיטום למשל, מומלץ לבחור באיטום באמצעות קיר גבס, אך אם מדובר על בעיה נקודתית, למשל כמו בבעיית בידוד מתריס גלילה ישן, איטום קל של יריעות ביטומניות על גבי התריס יספיקו. כדאי מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום, לעיתים ההמלצה תהיה לבצע איטום גגות ולעיתים וילון אקוסטי יעשה את העבודה.  

כשמדובר בתעשייה, בידוד הרעשים חייב להיות מנקודת מבט מקצועית אשר דואגת לשלומם של העובדים וליכולת שלהם לעבוד באופן סביר. בדרך כלל בתעשייה נראה שבחדרי מכונות יעשה שימוש בספוגים אקוסטיים או חסמי רעש, כאשר תמיד יצטרך להיות איזון בין היכולת לתפעל את המכונות באופן חופשי מול אוורור המכונות ונוחות אנשי המקצוע בחדר. כשמדובר על בידוד מפני רעשים, מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום כדי להבטיח שההשקעה הכספית תהיה משתלמת. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תיקון תריסים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום תיקון תריסים, כל מה שרציתם לדעת על תיקון תריסים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו!