החלפת מנוע לתריס חשמלי

החלפת מנוע לתריס חשמליתריס חשמלי הוא תריס שמופעל על ידי מנוע חשמלי. במידה שהמנוע תקול, יש צורך בהחלפת המנוע על מנת שהתריס יעבוד כהלכה. על החלפת מנוע לתריס חשמלי נרחיב במאמר הבא. 

 

החלפת מנוע לתריס חשמלי- מהו תריס חשמלי?

תריס חשמלי הוא תריס גלילה בו הפתיחה והסגירה של התריס מתבצעות על ידי מנוע חשמלי. המנוע החשמלי מחובר למפסק, שלט או אפליקציה מתאימה ומאפשר לשלוט בתריס בקלות. תריס חשמלי נחשב לתריס הכי נוח בשוק. הפתיחה והסגירה של התריס החשמלי מתבצעות על ידי המנוע ולכן לא מצריכות שום מאמץ פיזי. 

הבלאי של תריס חשמלי הוא איטי מאוד כיוון שהמנועים שלו חזקים ויעילים. כמו כן מדובר בתריס בטיחותי מאוד ויעיל במיוחד בפני פריצות. הסיבה לכך היא שמדובר בתריס כבד מאוד שכמעט בלתי אפשרי לפתוח ללא המנוע. 

יש לקחת בחשבון שאם אתם רוצים להפוך את הבית שלכם לבית חכם הבחירה בתריס חשמלי היא הבחירה המתאימה ביותר. תריס חשמלי הוא התריס היחיד שניתן להתאים לבית חכם. על ידי כך אתם יכולים לשלוט על זמני הפתיחה והסגירה של התריס גם אם אתם לא נמצאים בבית ולאפשר אוורור של הבית. 

החלפת מנוע לתריס חשמלי- בדיקה מקדימה

התריס החשמלי שלכם לא עובד. על מנת לדעת מה התקלה וכיצד לתקן אותה יש לבצע בדיקה מקדימה. על ידי הבדיקה ניתן לדעת האם התקלה בתריס, במנוע החשמלי או במתג החשמל. אחת התקלות שיכולות לשבש את ההפעלה של תריס חשמלי היא אספקת חשמל לא תקינה לשקע של התריס. 

איך תוכלו לדעת האם הבעיה היא בתריס עצמו או במתג? לשם כך מומלץ קודם כל לקרוא לאיש תיקון תריסים. איש המקצוע יבצע בדיקה ראשונית בנוגע לתריס ויבין האם התקלה בו. במידה שהתריס תקין כנראה שהתקלה בחשמל. 

 

החלפת מנוע לתריס חשמלי- מתי נצטרך?

אחד הרכיבים המרכזיים בתריס חשמלי הוא המנוע החשמלי. בדרך כלל למנוע תהיה אחריות של 5 שנים, אך לאחר תקופה זו, במידה שיש תקלה במנוע יהיה עליכם לשלם על התיקון מכיסכם. תקלה במנוע כוללת תיקון יקר יחסית אך נדרש. במידה שהתריס נסגר או נפתח בקושי רב, במידה שאתם מנסים לעצור את פתיחת התריס והתריס יורד למטה או במידה שהמנוע משמיע רעשי עבודה אך התריס לא מגיב הדבר מעיד על מנוע מקולקל. במצב כזה יש צורך בהחלפת מנוע לתריס חשמלי. 

 

החלפת מנוע לתריס חשמלי- האם יש תקלות נוספות?

התשובה היא כן. מלבד מנוע תקול יכולות להיות תקלות נוספות בתריס חשמלי. 

  • תקלה ברצועה- תריס חשמלי הוא תריס שנגלל על גבי רצועה. יכולים להיות מקרים בהם הרצועה נקרעת או נשחקת. הדבר יכול להיות תוצאה של בלאי טבעי או של שימוש לא נכון בתריס שגורם לשחיקת הרצועה. חשוב לשים לב שאין חפצים בסביבת התריס שעלולים להפריע לו לרדת ולגרום לשחיקה של הרצועה. במצב כזה יש לתקן את הרצועה. 
  • תקלה בשלבי התריס- כמו בתריס הזזה או בתריס גלילה ידני, גם בתריס חשמלי שלבי התריס עלולים להישחק. בתריס חשמלי התקלה הנפוצה היא נתק בין שלבי התריס, כאשר בדרך כלל הניתוק יהיה בין השלב הראשון לשני. הסיבה לכך היא שהשלבים הראשונים נושאים במשקל של כל השלבים מתחתיהם. במצב שנגרם ניתוק בין שלבי התריס יש להוציא את השלב העקום או המנותק ולחבר אותו לשלב הבא. שימו לב- תקלה זו גורמת למנוע לצאת מאיפוס. לכן לאחר התיקון יש צורך בכיול המנוע מחדש. 
  • תקלה במתג- כפי שציינו קודם, יכול להיות מצב בו התריס לא עובד כהלכה בגלל המתג החשמלי. במידה שאתם לוחצים על המתג החשמלי ולא שומעים רעש עבודה, כנראה שהמתג תקול. דרך נוספת לדעת שהמתג תקול היא במידה שהשאלטר קופץ. אם אתם מנסים להוריד או להעלות את התריס וכתוצאה מכך השאלטר קופץ או שאתם מריחים ריח שרוף מהשקע, יש להזמין חשמלאי לבצע את הבדיקה. שימו לב שכיום נמכרים תריסים חשמליים גם עם מנואלה שמאפשרת להוריד או להעלות את התריס באופן ידני. אך המנוע החשמלי מאפשר לעשות זאת בנוחות מקסימלית ולכן מומלץ לתקן את המתג. חשוב מאוד שתיקון המתג יתבצע על ידי חשמלאי. 

החלפת מנוע לתריס חשמלי- מחיר

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של החלפת מנוע מאחר שתלוי בגורמים שונים כאשר המרכזי בהם הוא גודל התריס. ככל שהתריס גדול יותר או כבד יותר כך המחיר של המנוע יהיה יקר יותר. הסיבה לכך היא שגודל המנוע תלוי במשקל התריס. ככל שהתריס גדול או כבד יותר כך המנוע הנדרש לתריס חזק יותר והמחיר שלו יעלה בהתאם. באופן ממוצע המחיר להחלפת מנוע בתריס חשמלי של חברה איכותי יחל מ-1,100 שקלים, כולל מע"מ ואחריות ל-5 שנים.

מחירים נוספים-

  • המחיר לבדיקת תריסים ללא תיקון יעלה כמו קריאת שירות וינוע בין 200 ל-250 שקלים.
  • המחיר להחלפת רצועה בתריס חשמלי ינוע בין 300 ל-350 שקלים. 
  • המחיר לתיקון שלב בתריס חשמלי ינוע בין 300 ל-350 שקלים. 
  • המחיר לתיקון מתג של תריס חשמלי ינוע בין 200 ל-400 שקלים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תיקון תריסים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום תיקון תריסים, כל מה שרציתם לדעת על תיקון תריסים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו!