תיקון תריסים ידניים

תיקון תריסים ידנייםתריסים ידניים הם תריסים בעלי מנגנון הפעלה פשוט יחסית. על ידי רצועת בד ניתן להעלות או להוריד את התריס. אך מה עושים במקרה שהתריס תקוע? לא יורד? לא עולה? או שהרצועה נקרעה? במצב כזה יש צורך בתיקון תריסים ידניים. תיקון תריסים ידניים מתבצע על ידי איש מקצוע מתאים. 

 

תיקון תריסים ידניים- מהו תריס ידני?

תריס ידני הוא למעשה תריס גלילה בו פתיחת וסגירת התריס מתבצעות על ידי הרמה של רצועה, חבל או סרט. תריס זה מבוסס על מערכת הפעלה פשוטה מאוד. מערכת ההפעלה מותקנת מעל החלון ועל ידי העלאה או הורדה של רצועת בד ניתן לסגור ולפתוח את התריס. 

תריס גלילה ידני נחשב לישן יחסית מבחינת הרעיון שלו אך לצד זה מספק פתרון מצוין ויעיל מאוד. תריס גלילה ידני הוא תריס עמיד המיוצר מחומרי גלם איכותיים. מדובר בתריס קל לניקוי שאינו מצריך תחזוקה שוטפת. 

תריס גלילה ידני מהווה פתרון מצוין נגד פורצים. מדובר בתריס כבד מאוד שקשה להרים ללא רצועת הבד ולכן לא ניתן לפתוח אותו מבחוץ. עם זאת, המשקל הכבד גורם לכך שיש להפעיל מאמץ בשביל להוריד או להעלות את הרצועה. 

תיקון תריסים ידניים- תקלות אפשריות

לתריס גלילה ידני יכולות להיות מספר תקלות שיצריכו תיקון תריסים ידניים- 

  • רצועה קרועה- מדובר בתקלה הנפוצה ביותר בתריסים ידניים. תריס גלילה ידני מופעל על ידי רצועה (/סרט/ חבל). במקרים רבים הרמת והורדת הרצועה עלולות להיות מסורבלות ולגרום להפעלת מאמץ פיזי רב. כאשר מפעילים לחץ רב על הרצועה היא עלולה להיקרע. במידה שהרצועה נקרעה או נשחקה יש צורך בהחלפתה.  
  • שלב שיצא ממקומו- תריס גלילה ידני מחובר לציר עליו הוא נגלל. הגלילה מתבצעת על ידי שתי רצועות. יכול להיות מצב בו רצועה אחת מתוחה יותר מהשנייה או שהציר עליו התריס נגלל לא מאוזן. במצב כזה שלבים עלולים לצאת מהמסילה. תקלה זו מצריכה תיקון של השלב שיצא מהמקום. 
  • שלב שבור- השלבים בתריס עלולים גם להישבר. בדרך כלל, השלבים החלשים יותר יהיו השלבים הראשונים בתריס. השלבים הראשונים נושאים במשקל של כל השלבים האחרים ולכן בדרך כלל הם אלה שנשברים ראשונים. כמו כן, תריסים שעשויים פלסטיק עלולים להתייבש במהלך השנים ואז להתפורר ולהישבר. במקרה של שלב שבור ניתן לתקן את הבעיה על ידי החלפה של השלב השבור.
  • תריס תקוע- יכול להיות מצב בו התריס נתקע באמצע הדרך ולא ממשיך לרדת או לעלות. מצב כזה יכול להיגרם בעקבות שלב שיצא מהמסילה. במידה שזו הסיבה לכך בדרך כלל התריס ייראה עקום. על מנת לתקן תריס תקוע ניתן לנסות להרים את התריס מהחלק הגבוה יותר של האלכסון ולדחוף אותו כלפי מעלה. כך למעשה תנסו להחזיר את השלבים לתוך המסילה. במידה שלא הצלחתם יהיה עליכם לקרוא לבעל מקצוע לתיקון תריסים  ידניים. 
  • תריס גלילה שלא יורד- אתם מושכים ברצועה של התריס אבל התריס נשאר במקומו ולא יורד למטה. מצב זה יכול להיגרם בעקבות מעצורים שנשחקו. המעצורים נמצאים באחד השלבים התחתונים של התריס ותפקידם למנוע מהתריס להיבלע בארגז התריס. במצב כזה יש להזמין איש מקצוע לתיקון תריסים ידניים. איש המקצוע ישחרר את הצרועה וייתן לתריס לרדת ולצאת מהארגז על מנת להחליף מעצורים. 
  • תריס גלילה לא עולה- תריס גלילה לא עולה יכול להיגרם בעקבות רצועה קרועה או בעקבות גלגלת קפיץ שבורה. כמו כן התריס נגלל על גבי רצועות פנימיות שגם הן עלולות להישחק או להיקרע. במצב כזה יש לבצע תיקון תריסים ידניים. 

 

תיקון תריסים ידניים- האם לתקן?

אחת השאלות הנפוצות היא האם כדאי לבצע תיקון תריסים ידניים או פשוט להחליף את התריס התקול בתריס חדש? התשובה לכך תלויה בתקלה ובגורמים נוספים. ברוב המקרים העדיפות תהיה לבצע תיקון תריסים ידניים. יש לכך שתי סיבות מרכזיות. 

הסיבה הראשונה היא חיסכון כספי. על ידי תיקון תריסים ידניים לחסוך כסף לעומת החלפה של התריס. תיקון תריסים הוא פעולה זולה ומשתלמת. ניתן לתקן את התריס, להחליף רכיבים ספציפיים בו והדבר יהיה משתלם יותר באופן משמעותי מהחלפת התריס כולו. 

הסיבה השנייה והלא פחות חשובה היא חיסכון בזמן. תיקון תריסים הוא פעולה לא מורכבת, כמובן בהתאם לתקלה של התריס. ניתן לתקן תריסים בצורה מקצועית על ידי אנשי מקצוע וכך לחסוך זמן. 

תיקון תריסים ידניים- כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של תיקון תריסים ידניים מאחר שתלוי בגורמים שונים כאשר במרכזם סוג התקלה בו. ריכזנו לכם טווחי מחירים עבור התקלות השונות והמחירים שלהם בתיקון תריסים ידניים.

  • המחיר להחלפת רצועה בתריס גלילה ידני ינוע בין 200 ל-250 שקלים.
  • המחיר לתיקון או החלפה של שלב בתריס גלילה ידני ינוע בין 300 ל-400 שקלים. יש לקחת בחשבון שככל שהגישה לחלון תהיה בעייתית יותר או שהחלון יהיה גדול יותר כך המחיר יעלה. 
  • המחיר להחלפת מעצורים ינוע בין 200 ל-250 שקלים. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תיקון תריסים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום תיקון תריסים, כל מה שרציתם לדעת על תיקון תריסים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו!