תריסי גלילה ידניים

תריסי גלילה ידנייםתריסי גלילה ידניים הם סוג של חיפוי חלונות שעשוי בדרך כלל מסוג בד או פלסטיק, אבל ישנם גם חומרים אחרים שמשמשים לייצור תריסי גלילה, לרבות מתכת, עץ, אלומיניום ועוד. מה חשוב לדעת בנושא? המשיכו לקרוא.

יש סיבה לכך שתריסי גלילה ידניים הם כנראה חיפויי החלונות הכי נפוצים בעולם. היתרונות של תריסי גלילה ידניים הם, שניתן להתקין ולהסיר אותם בקלות, ניתן להשתמש בהם במקומות רבים ושונים כמו חלונות, דלתות מרפסת או קירות זכוכית, הם לא מאוד יקרים וניתן גם להתאים אותם לכל עיצוב פנים. מה עוד חשוב לדעת עליהם? כל המידע במדריך הבא.

מהם תריסי גלילה ידניים ומה היתרונות שלהם? 

התריסים הידניים הם כיסוי או חיפוי חלון אידיאלי לכל חלון בכל סוג חלל. הם גם אופציה מצוינת עבור חלונות הממוקמים בקומת הקרקע או במרתף, אך הם אופציה מעולה במיוחד עבור חלונות של קומות גבוהות המצריכות סינון של חדירת קרני השמש הקופחת.

תריסים מהסוג הזה מציעים רמה של פרטיות, בקרת אור ויעילות אנרגטית שלא ניתן להשיג עם תריסי חלונות אחרים. ניתן להתקין אותם תוך זמן מאוד מהיר והם אינם דורשים כלי עבודה מיוחדים, למעט כלי עבודה בסיסיים כמו מברגים וברגים. לפיכך, היתרונות של וילונות גלילה ידניים הם שהם קלים לשימוש, משתלמים וניתנים להתקנה בכל חלון. 

מה עדיף, תריסי גלילה ידניים או תריסי גלילה חשמליים? 

תריסי גלילה ידניים הם זולים וקלים יותר להתקנה, אך הם אינם מציעים את אותה רמת פרטיות ופרקטיות כמו וילונות גלילה חשמליים. וילונות גלילה חשמליים דורשים חיבור לתשתית החשמל וניתן לשלוט עליהם בשלט, מה שהופך אותם לפונקציונאליים יותר מהידניים.

תריסי גלילה חשמליים הם כיום בחירה פופולרית עבור אנשים רבים בבתים ובמשרדים. יש להם את היתרונות של יכולת שליטה באמצעות שלט רחוק, והם מציעים גם מגוון רחב של אפשרויות סינון אור. בעוד שאפשר לבחור לסגור אותם חלקית, ניתן גם לקבל אטימות מלאה מהאור וסינון מוחלט של שמש.

לבסוף, וילונות גלילה ידניים הם האופציה המסורתית – ניתן לפתוח ולסגור אותם באמצעות חוט או שרשרת. הם לא צריכים חשמל, וזה יתרון במקרים מסוימים, כמו באזורים שבהם הפסקות חשמל עלולות להתרחש לעתים קרובות. מה עוד צריך לדעת? המשיכו לקרוא.

קראו עוד: תיקון תריסים לבית

האם תריסי גלילה ידניים פחות נוטים להתקלקל מחשמליים? 

תריסי הגלילה החשמליים נוטים יותר להתקלקל בגלל הבלאי שמגיע עם שימוש תכוף ועקב המנגנונים החשמליים הכלולים בתריסים אלו. תריסי גלילה ידניים פחות מועדים לבלאי, אך הם דורשים  תחזוקה בגלל הצורך שלהם בשימון קבוע (בד"כ ע"י WD-40). 

אם כך, התשובה היא: כן, תריסי גלילה ידניים נוטים פחות להתקלקל מאשר חשמליים. הסיבה לכך היא שתריסי גלילה ידניים אינם כוללים מנגנונים חשמליים מורכבים. יש להם תוחלת חיים ארוכה יותר בגלל הפעולה הידנית, שלא מצריכה תחזוקת מנגנונים מורכבים.

מתי נצטרך תיקון תריסי גלילה?

הזמן הטוב ביותר לתיקון וילונות הגלילה הוא כאשר הם פגומים, או כאשר יש צורך לנקות אותם מפסולת שהפכה דביקה וחדרה למנגנוני התריס. כמו כן, ניתן גם לתקן או להוסיף מעצור לתריס גלילה, לתקן או להחליף מנגנון כוח לתריסי גלילה, לשחרר תריס גלילה שנתקע ועוד. 

ישנם גם כמה וכמה מנגנונים שלעיתים מצריכים החלפה או תיקון, למשל, רצועת משיכה שמשתחררת בתריס גלילה ומצריכה תיקון. כמו כן, תיקוני תריס גלילה יכולים לכלול החלפת רצועת משיכה בתריס גלילה ידני, החלפת מנגנון תחתון לגלגול הרצועה, החלפת מנגנון עליון לגלגול הרצועה בתריס וכולי. 

כמה עולה לתקן תריסי גלילה?

עלות תיקון וילונות גלילה תלויה בסוג הנזק, בגודל הנזק ובחומר ממנו מיוצר התריס. למשל, תיקון תריס שנפגע ממים או שיש צורך להתקין אותו מחדש יעלה יותר מתיקון רצועת משיכה בלבד. בממוצע, מחירי תיקון התריסים הידניים יכולים לנוע בין 100 ₪ ל-350 ₪ עבור תיקון קל ועד 650 ₪ – 1,500 ₪ לתיקונים מורכבים יותר. 

כדי לנסות להוזיל עלויות, חשוב להשוות מחירים לפני תיקון תריסי גלילה. זאת, מכיוון שהמחירים יכולים להשתנות משמעותית בין מתקין למתקין. כמו כן, חשוב לברר האם המחיר כולל התקנה ושירותים נוספים הדרושים לכם. את השוואת המחירים אפשר לבצע באינטרנט, מה שלוקח זמן קצר וחוסך עמוק בכיס. 

קראו עוד: תיקון תריסים ידניים

טיפים לאיתור טכנאי תיקון תריסי גלילה ידניים 

אם גיליתם שתריס הגלילה שלכם מקולקל וצריך תיקון, חשוב למצוא טכנאי מוסמך שיוכל לתקן את הבעיה. והטיפ אולי הכי חשוב הוא, לשאול את השכנים, החברים והמשפחה שלכם אם הם מכירים טכנאי תיקון תריסי גלילה ידניים טובים שהם הסתייעו בהם בעבר. 

ההמלצות של "מפה לאוזן" הן בדרך כלל הכי אמינות. כמו כן, השתמשו בביקורות מקוונות כדי לגלות מה אחרים חושבים על השירות שניתן על ידי טכנאי תיקון תריסי גלילה ידני פוטנציאלי, לפני שאתם מזמינים אותו. וכך מוצאים את הטכנאי הנכון לתיקון התריסים בביתכם או במשרדכם. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תיקון תריסים

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום תיקון תריסים, כל מה שרציתם לדעת על תיקון תריסים במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע והשירות האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו!